Saturday, February 18, 2012

donut angry bird

percaya tak angry bird kat bawah ni sebenarnya donut?..tak percaya kan?..ha..percayalah..memang betul2 donut..


biasala bukanla jadi sgt pun angry birdnya, tp utk hasil tangan bdk yg berumur 3 thn bolehla bg markah A ek..




salah satu aktiviti masa cuti haikal...tok haji dengan achik dia takda kerja main skali dengan haikal.sebenarnya tengah buat donut utk sarapan pagi..tp tiba2 dpt idea utk letak esen merah & kuning..dan si montel haikal ni la yang buat sendiri angry birdnya..


yang pasti..saya sangat sadar permainan angry bird ni bukanlah satu fenomena yang begitu baik untuk kanak2 sebenarnya..>,<.. tp bila dah dia suka sgt kat burung yg bulat tu, tpaksa la kadang2 kami kena beralah...daripada dia kacau org lain baik sibukkan dia dengan kerja..


nak minum susu sebelah angry bird....


perkakas dapur yg digunakan utk buat donut angry bird haikal. tgk tu kat sebelah buku dia..
yang pastinya..pengajaran yang dapat kat sini..rancanglah masa percutian anak2 dengan aktiviti yang bermanfaat serta dengan pemantauan yang teliti daripada ibubapa..sebenarnya aktiviti di atas berguna untuk menguatkan kemahiran motor tangan kanak2. selain buat keje kat atas ni,boleh jg sambil2 buat kuih atau biskut minta dia tolong uli dsbgnya,atau bertukang betulkan almari ke,kerusi ke..bagus sebenarnya utk kanak2 explore kerja yg dibuat org dewasa ni...supaya dah besar nnt dia tak kekok dengan kerja rumah dan lebih cpt matang utk berhadapan dgn realiti kehidupan.


ok.sekian..

No comments:

Post a Comment